pátek 20. dubna 2012

Největší mýty a předsudky o kosmetice

Zdroj: www.cordeus.cz

Musím říct, že skoro ještě nedávno jsem byla kosmetikou naprosto "nepolíbená". Vůbec mě nezajímalo složení kosmetických výrobků, jejich kvalita či recenze. Prostě jsem zastávala teorii, že nejlepší kosmetika je "žádná kosmetika" nebo jen "nutné zlo". Také jsem měla značnou nedůvěru ke kosmetickým firmám zabývajícím se přímým prodejem zákazníkům, formou katalogů. V podstatě jsem byla víceméně závislá na reklamě, kterou jsem tu a tam shlédla a říkala si: "To by mohlo být dobrý". Moje máma celá léta nepoužívala nic jiného než Niveu a jí podobné značky, ale nakonec - když se jí blížila 40ka - začala o pleť intenzivněji pečovat, kupovat si dražší krémy i kosmeceutiku. To byl snad můj první důvod k zamyšlení, proč začít o pleť pravidelně pečovat.


Jako svoji snad první kvalitnější kosmetiku jsem kdysi dostala k narozeninám, Normaderm od Vichy. V té době jsem to považovala za naprostou bombu, ale časem se mi poměr cena/výkon nezdál až tak dobrý. Na mateřské vzhledem k omezeným finančním prostředkům jsem přešla na klasické prostředky, které jsou na pultu každé drogerie. A kvalita? žádné výsledky jsem na sobě nepozorovala kromě negativních průvodních jevů jako je štípání a rudé fleky v obličeji.


Jak tedy najít kvalitní kosmetiku bez chemických přísad? K první čistě přírodní (Bio) kosmetice jsem se dostala přes kamarádku. Byl to Saloos. Zprvu jsem objednala jen pár věcí, jeden tělový olej, květinovou pleťovou vodu a hydrofilní odličovací olej. Kvalita a vůně výrobků mě naprosto nadchla. Tělové oleje se lehce vstřebávají a nezanechávají pokožku úplně mastnou, ale příjemně vláčnou. Odličovací olej je také výborný, zvlášť pro citlivé oči a květinová pleťová voda je výborná věc, zvlášť v letních měsících díky jejímu jemnému rozprašovači. Začala jsem kupovat více a více výrobků a snad nikdy jsem u nich nenatrefila na absolutní přešlap. Moje poslední úlovky jsou Bio kokosový tuhý olej, který přechází v kapalný na 24°C, tudíž při styku s pokožkou a aroma rozprašovač do domácnosti. Je na alkoholové bázi a vůně skutečně drží a je nevtíravá.


Další zkušenost jsem udělala s DM výrobky Alverde. Na různých blozích se o nich píšou recenze, ale tato kosmetika  je poměr cena/výkon nesrovnatelná s ostatními i renomovanějšími značkami. Navíc je příjemným bonusem certifikace Natrue a FSC. Některé výrobky mají i BDIH. Mají velmi široký sortiment pleťovky a dekorativky v příjemné cenově hladině, lákavých obalech a dokonce mají i kosmetické vychytávky jako fixátory očních stínů atd. Alverde prostě jednoznačně dobrá střední cesta za příznivou cenu.















Za další -  velké překvapení u Oriflame: po předchozích zkušenostech pouze s krémem na ruce a zázračným kelímkem.... a  poplašných zprávách, že se jedná o nekvalitní kosmetiku jsem zprvu neměla absolutně důvěru k jakékoli kosmetice využívající přímého prodeje zákazníkům formou katalogů. Házela jsem je do jednoho pytle, dokud jsem nedošla k více informacích o firemní politice a vizím. Oriflame je firmou vpravdě pokrokovou. Nejen, že už léta prodává kosmetiku na bázi přírodních složek, ale nadále se vydává směrem, který zohledňuje výrobní proces a etickou stránku kosmetiky. Velmi mě překvapila řada Ecobeauty, která je pilotním projektem Oriflame na poli bio a eko kosmetiky.

S kosmetikou se to určitě nemá přehánět, ale spíše se pídit po složení a kvalitě. Někdy se to může zdát jako běh na dlouhou trať, ale vyplatí se vaše pleť vám bude vděčná! To byly moje konkrétní zkušenosti a přešlapy v kosmetice, zajímá mě váš názor a jsem ráda za jakékoli vaše tipy a zkušenosti. Jak jste začínali s péčí o pleť a jak jste na tom teď?



2 komentáře:

  1. Od Alvedre mám taky pár výrobků, ale vyhrává to u mě Saloos. S tím jsem opravdu spokojená a mám od něj plno fajn věcí :). V poslední době je můj nejoblíbenější výrobek levandulový odličovač očí (vlastně nevím jestli jen očí, ale já ho používám hlavně na ně).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten odličovač nejspíš bude univerzální. Já ho tedy tak používám. Mám meduňkový. Nemám moc ráda chemické odličovače, vždy mi podráždí oční okolí. Co můžu absolutně doporučit, tak ten Bio kokosový olej v tuhé formě. Z levandulové řady mám sprchový olej a Bio Karité balzám. Jinak mám ještě asi 100 aromaolejů (jsem trošku ujetá :))

      Vymazat